.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
پيروان راستين امام( ره) چه كسانی هستند؟

پيروان راستين راه خميني كبير( ره) چه كساني هستند؟ ؛ پرسشي كه اين روزها بسيار شنيده مي‌شود و شايد ايامي بهتر از روزهاي منتهي به بيست و يكمين سالروز عروج ملكوتي «روح‌االله» براي پاسخگويي به آن نباشد.

در جست‌وجوي پاسخ اين پرسش مجموعه گفت‌وگوهايي را با 45 تن از شخصيتهاي سياسي انجام داده است كه گزيده آنها درپي مي‌آيد:

عليرضا افشار، معاون فرهنگي اجتماعي وزير كشور، به خبرنگار ايسنا گفت: صرف نزديك بودن به حضرت امام در دوران حيات ايشان به هر دليلي نمي‌تواند ملاكي براي رهرو ايشان بودن قلمداد شود.

افشار خاطرنشان كرد: پيروي از حضرت امام اين است كه ما به شيوه ايشان مطابق توصيه‌ها و آموزه‌هاي‌شان عمل كنيم. توصيه‌هاي امام(ره) از اول نهضت انقلاب و قبل از آن توسط افراد مورد وثوق، هم‌چنين مجامع و محافل و نوارهاي سخنراني ايشان و بعد از شكل‌گيري انقلاب بيانات‌شان در مناسبت‌هاي مختلف موجود است و عمل به اين توصيه‌ها صداقت پيروي راه حضرت امام را نشان مي‌دهد.

وي تاكيد كرد: نبايد با فرمايشات حضرت امام گزينشي برخورد شود و تنها به بعضي از فرمايشات ايشان كه فكر مي‌كنيم مطابق ميل ماست عمل كنيم؛ چراكه چنين نگاهي صداقت، راستي و راست بودن را در پيروي از حضرت امام نمي‌رساند.

معاون فرهنگي اجتماعي وزير كشور گفت:يك نكته بسيار ظريف و حساس اين است كه كساني كه به امام(ره) نزديك‌تر هستند، وقتي مي‌توانند مدعي پيروي از راه امام باشند كه به افكار و انديشه‌ها و سيره ايشان پايبند بمانند و به آن عمل كنند وگرنه صرف نزديك بودن به حضرت امام در دوران حيات ايشان به هر دليلي نمي‌تواند ملاكي براي رهروي امام بودن قلمداد شود.

حجت‌الاسلام والمسلمين محتشمي‌پور، عضو شوراي مركزي مجمع روحانيون مبارز، نيز به ايسنا گفت: هركس كه راه امام را بشناسد، قبول داشته باشد و به آن عمل كند، پيرو راستين امام(ره) خواهد بود.

محتشمي‌پور تاكيد كرد: مردم،‌ ويژگي‌هاي اصلي راه امام و پيروان راستين امام(ره) را مي‌دانند و مي‌شناسند.

وي با بيان اين‌كه " وقتي افراد به راه امام عمل كنند، پيروان واقعي اين راه خواهند بود" درباره برخي از مهمترين ويژگي‌هاي راه امام گفت: يكي از مهمترين ويژگي‌هاي راه امام، صداقت، پرهيز از دروغ، افترا، تهمت و غيبت است.

سعيد ابوطالب،نماينده سابق مجلس شوراي اسلامي، گفت: كساني رهرو امام(ره) محسوب مي‌شوند كه به صفات امام(ره) زيبنده باشند. امام(ره) يك حقيقت كلي است و تعاليم و سنت ايشان يك روح كلي دارد. شخصيت امام(ره) به واسطه اخلاص ايشان و نيز مطالعات مختلفي كه داشته، شكل گرفته است و اگر مي‌خواهيم پيرو امام(ره) باشيم بايد كل اين شخصيت و سلوك را درك كنيم و همه آن را به عنوان يك روح كلي بپذيريم.

وي افزود: نگاه امام به جامعه، آزادي، شرع، فلسفه، عدالت، نسبت حاكميت و ملت، حوزه نيروهاي اجتماعي، عرفان و موضوع مهم اخلاق، همگي جزو شخصيت و سلوك امام(ره) است و بايد همه را با هم بپذيريم. نمي‌توانيم عملكرد يا جمله‌اي از امام را جدا كنيم و آن را به جاي امام(ره) نمايش دهيم و بگوييم ما پيرو امام هستيم چون به اين حرف امام(ره) عمل مي‌كنيم.

اين نماينده سابق مجلس همچنين با تاكيد بر اين‌كه "‌امام مظهر و سمبل وحدت و موجب شكل‌گيري يك اتحاد ملي و وحدت كلمه است" تصريح كرد: كساني كه واقعا در مسير امام گام برمي‌دارند كساني هستند كه هميشه دعوت به وحدت و وفاق مي‌كنند. اگر كسي دم از اختلاف و جدايي بزند، حتما پيرو راستين امام(ره) شناخته نخواهد شد.

وي تاكيد كرد: ياران امروز امام كساني هستند كه دعوت به وحدت و تحمل منتقد و مخالف مي‌كنند و تاكيد دارند كه به خاطر اسلام، انقلاب، كشور و مردم در كنار هم باشيم و برادري و اتحاد را حفظ كنيم.

ابوطالب با بيان اين‌كه " كساني در عمل مسير امام را طي مي‌كنند كه سلوك آن‌ها ايجاد وحدت و همدلي است" افزود: اين همان چيزي است كه امروز رهبر انقلاب تحت عنوان جذب حداكثري و دفع حداقلي از آن ياد مي‌كنند.

علي شكوري‌راد نيز با بيان اين‌كه پيروان راستين امام (ره) آنهايي هستند كه هرگز پيوندشان را با مردم از دست نمي‌دهند، گفت: پيروان راستين امام (ره) آنهايي هستند كه در كنار پيوند هميشگي با خدا، پيوند با مردم را هم حفظ مي‌كنند.

وي به خبرنگار ايسنا گفت: اگر كسي بخواهد پيرو واقعي حضرت امام (ره) باشد، بايد ميزان را راي مردم بداند، درغير اينصورت، در حقيقت، پيرو راه حقيقي امام (ره) نيست.

شكوري‌راد با بيان اين‌كه انديشه‌هاي حضرت امام (ره) كليتي است كه هويتي ايجاد مي‌كند، افزود: براي شناخت پيروان راستين امام (ره) بايد ديد افراد تا چه حد به انديشه‌هاي حضرت امام (ره) نزديك هستند، و وقتي مي‌گوييم خط و انديشه امام (ره)،يك هويت را شامل مي‌شود.

شكوري‌راد همچنين پيروان راستين امام (ره) را آنهايي دانست كه در جهت خدمت به مردم كار مي‌كنند و گفت: افرادي كه فقط مدعي راه امام (ره) هستند، در جهت خدمت به خود و جناح سياسي خود كار مي‌كنند و مردم به راحتي مي‌توانند مدعيان و پيروان راستين امام (ره) را از روي عملكرد افراد بازشناسند.

حميد رضا ترقي، معاون بين‌الملل حزب موتلفه اسلامي، گفت: پيروان راستين حضرت امام (ره) كساني هستند كه در راه ولايت فقيه حركت مي‌كنند.

ترقي نيز در گفت‌وگو با ايسنا، با بيان اين‌كه پيروان راستين حضرت امام كساني هستند كه تمامي مواضع ايشان را بدون كم و كاست قبول داشته باشند، اظهار كرد: طبيعتا شناخت اين افراد بر اساس ارزيابي و محك زدن موضع‌گيري‌هاي فعلي آنان با خط ولايت و رهبري امكان‌پذير است.

وي افزود: اگر ما مواضع و عملكرد افراد را با معيارها و شاخص‌هايي كه رهبري تعيين مي‌كنند محك بزنيم بر اساس چنين محك زدني مشخص مي‌شود كه آيا اين رفتارها منطبق بر آن معيارها هستند كه بتوانيم بگوييم افراد مورد نظر ما پيرو راه امام(ره) هستند؟

اين عضو شوراي مركزي حزب موتلفه‌ اسلامي اظهار كرد: يقينا همانطور كه حضرت امام (ره) در وصيت‌نامه خود تاكيد كردند، ادعاي طرفداري از ايشان تنها نمي‌تواند ملاك يا شاخصي براي طرفدار امام دانستن آنها باشد بلكه عمل است كه بايد اثبات كننده درستي اين ادعا قرار بگيرد.

ابولقاسم رئوفيان، دبيركل حزب اسلامي ايران زمين، درباره ويژگي‌هاي پيروان راستين امام(ره) گفت: كساني كه داعيه‌ رهروي راه امام (ره) را دارند بايد پاسخ دهند كه به فرمايشات و منويات امام(ره) چقدر عمل شده است.

رئوفيان در گفت‌وگو با ايسنا اظهار كرد: كساني كه خودشان را رهرو راه امام (ره) مي‌دانند و مدعي خط امام (ره) بوده و هستند بايد با توجه به شاخصه‌هاي مهم امام(ره) كه شاخصه‌هاي يك رهبر ديني بود در همان راستا عمل كنند و در تقويت آن ويژگي‌ها در خودشان بكوشند، نمي‌شود حرف از در خط امام بودن زد، داعيه‌ رهروي راه راستين امام(ره) را داشت اما به دور از آن شاخص‌ها و ويژگي‌ها عمل كرد.

وي حفظ حريم خصوصي افراد، استكبارستيزي منطبق بر مباني و اصول ديني، سياسي و الهي را از ديگر ويژگي‌هاي نگاه امام(ره) كه بايد مورد توجه پيروان ايشان باشد، دانست..

دبيركل حزب اسلامي ايران زمين همچنين تاكيد امام(ره) بر لزوم رعايت حقوق مردم و توجه به صلاح دين و دنياي مردم را از ديگر شاخص‌هاي مورد توجه دانست و اظهار كرد: امام(ره) در پاسداشت اخلاق مردم، فرهنگ جامعه و اين‌كه فقر مادي و فرهنگي از جامعه زدوده شود و غناي فرهگي نهادينه شود و طبقاتي شدن جامعه جاي خود را به برقراري عدالت اجتماعي در بعد اقتصادي بدهد هم تاكيد داشتند؛ بنابراين كساني كه داعيه رهروي راه امام(ره) را دارند بايد اين ويژگي‌ها را عملي كنند.

رضا طلايي‌نيك، نماينده مجلس هفتم، نيز با بيان اين‌كه كليدواژه‌هاي امام در گفتار و رفتار پيروان راستينش تجلي دارد، گفت: پيروان راستين امام (ره) بايد در عمل به الگوهاي رفتاري و فكري امام (ره) پيشگام باشند.

وي در گفت‌وگو با ايسنا، با بيان اين مطلب اظهار كرد: اتكا به انديشه‌ها و الگوهاي اخلاقي، سياسي و مديريتي امام (ره) شاخص پيروي از رهبر كبير انقلاب است.

وي افزود: امام (ره) با توجه به تنوع شرايط و مقتضيات گوناگون در قبل و پس از پيروزي انقلاب اسلامي الگوهاي فكري، سياسي و اخلاقي بر مبناي اسلام ناب را داشته است، لذا تنوع و جامعيت رويكردهاي اقتصادي و عملگرايي امام در مقاطع گوناگون معيار پيروي از امام است.

اين كارشناس مسايل راهبردي بيان كرد: كليدواژه‌هايي مانند اسلام ناب، مردم، قانون اساسي، نظام، استقلال، آزادي، ولايت فقيه، اخلاق، مرجعيت، روحانيت، دانشگاهيان، دشمن‌شناسي، برادري، وحدت، محرومين، عدالت، ظلم‌ستيزي، استكبارستيزي، آخرت‌گرايي، ايمان، استقامت، علم و مواردي از اين قبيل فرهنگ جامع پيروي از امام را تشكيل مي‌دهد كه بايد فارغ از شعارگرايي و فراتر از نمادگرايي، آموخته‌هاي نظري و عملي امام در نهاد شخصيتي يارانش تجلي يابد.

وي با تاكيد بر اين‌كه پديده تلخ استفاده ابزاري از امام (ره) و يا فاصله گرفتن از برخي الگوهاي فكري و عملي امام (ره) بايد آسيب‌شناسي و مراقبت شود، افزود: ادعاي پيروي از امام (ره) در گفتار و رفتار و فارغ از استفاده ابزاري بايد عينيت يابد.

اين نماينده سابق مجلس گفت: اعتقاد و التزام عملي به مجموعه مباني و اصول اسلام و نظام، شاخص‌هاي واقعي براي پيروي از امام (ره) است.

حجت‌الاسلام والمسلمين سالك، سخنگوي جامعه روحانيت مبارز، اظهار كرد: كساني كه طرفدار واقعي امام (ره) هستند ويژگي‌هايي دارند از جمله اين‌كه اين افراد داراي ايمان قوي و راسخ به خداوند متعال توام با معرفت، يقين و باور هستند.

وي در گفت‌وگو با ايسنا، در مورد اين ويژگي‌ها توضيح داد: اين افراد صاحب انديشه و تفكر بر اساس جهان‌بيني اسلامي و معتقد به قدرت حكومت اسلامي هستند و بر مدار حق و عدل حركت مي‌كنند.

وي با بيان اين‌كه آنها پايبند به اخلاق و ارزش‌هاي الهي و انساني از قبيل اخلاص، صدق، راستگويي، محبت و خدمتگزاري به مردم هستند و خود را خادم مردم مي‌دانند، ‌گفت: ويژگي بعدي آنها دشمن‌شناسي، مقابله با ترفندها و توطئه‌هاي شيطان بزرگ و دشمنان اسلام و جريانات انحرافي است..

سخنگوي جامعه روحانيت مبارز ادامه داد: اين افراد معتقد به عدم تفكيك دين از سياست هستند و وقتي صحبت از جمهوري اسلامي مي‌شود بين جمهوريت و اسلاميت جدايي نمي‌اندازند..

وي گفت: آنها كساني هستند كه به حكومت عدل الهي به رهبري امام زمان (عج) اعتقاد دارند و در زمره منتظران حضرت مهدي (عج) هستند. آنها براي گسترش فرهنگ اهل بيت در عرصه جهاني تلاش مي‌كنند و از هيچ قدرتي جز قدرت خداوند نمي‌ترسند و در مقابل قدرت‌هاي شرق و غرب از جمله آمريكا و اسرائيل سر فرود نمي‌آورند. آنها كساني هستند كه پشت سر مقام ولايت حركت مي‌كنند نه يك قدم جلوتر و نه يك قدم عقب‌تر. اين افراد طرفدار قانون و قانون‌گرا هستند و تلاش مي‌كنند كه قوانين الهي در جامعه پياده شود.

محمد نبي حبيبي، دبيركل حزب موتلفه اسلامي، نيز به ايسنا گفت« بايد در عمل مجري مواضع و بيانات حضرت امام(ره) بود» و ادامه داد: كساني كه سعي مي‌كنند خواست‌ها و دستورات امام(ره) را بدون تفسير به راي خود و فارغ از علاقه‌هاي شخصي و گروهي اجرا كنند، پيروان راستين راه ايشان هستند.

وي افزود: آن‌چه كه از مجموعه بيانات امام(ره) استنباط مي‌شود، اين است كه ايشان هيچ زماني توقعي جز اجراي احكام اسلامي نداشتند؛ بنابراين مسلماني كه وظايف اسلامي‌اش را به نحو جامع و با اعتقاد راسخ اجرا مي‌كند، به يك تعبير ديگر پيرو راستين حضرت امام محسوب مي‌شود.

وي همچنين درباره وجه تمايز مدعيان پيروي از امام(ره) با پيروان راستين ايشان اظهار كرد: مي‌توان عمل اين مدعيان را با مواضع و بيانات امام(ره) سنجيد و دانست صرف ادعاي پيروي از امام(ره) كافي نيست. مواضع حضرت امام در بيانات و نوشته‌هاي ايشان كاملا مشخص است؛ بنابراين كساني كه در عمل مجري اين مواضع و بيانات باشند، منحصرا پيرو راستين امام(ره) هستند، در غير اين صورت اين افراد مدعياني هستند كه پيروي از راه و خط امام را هم وسيله و ابزاري در نظر گرفته‌اند تا نيات خود را عملي كنند.

وي همچنين با بيان اين‌كه " يك ميراث مهم امام(ره) موضوع ولايت فقيه است و اين ميراث بايد به عنوان يك ميراث اسلامي قلمداد شود" تاكيد كرد: احياگر اين ميراث اسلامي در قرن ما حضرت امام بودند و كساني كه به هر دليلي پايبند به اين ميراث نباشد، ادعاي‌شان در پيروي از خط و راه امام (ره) يك ادعاي كذب و دروغ به حساب مي‌آيد.

محمد سلامتي، عضو شوراي هماهنگي جبهه اصلاحات نيز گفت: امام خميني(ره) نظامي را پايه‌گذاري كرد كه ويژگي‌هايي داشته است و بر اين اساس هركس اين نظام را بپذيرد، مي‌توان گفت كه پيرو خط امام است.

وي با بيان اينكه « آزادي هم يكي از ويژگي‌هاي خط امام و هم از جمله مطالبات مردم است» آزادي قلم و بيان را نيز از جمله آزادي‌هاي مصرح قانون اساسي و عقايد پيروان راستين امام(ره) برشمرد.

وي تصريح كرد: وقتي عده‌اي نسبت به اين مسايل حساس هستند و مثلا وقتي مي‌بينند آزادي‌ها رعايت نمي‌شود، انتقاد مي‌كنند، اين‌ها خط امامي هستند. وقتي عده‌اي نسبت به حذف ارزش‌ها و اخلاق اسلامي در جامعه و يا بخش‌هايي كه در اختيار مسوولان است، انتقاد مي‌كنند، پيروان راستين امام(ره) هستند؛ چراكه نسبت به اين‌كه ديدگاه‌هاي امام(ره) بايد پياده شود، حساس هستند و نقد آن‌ها درست و در واقع دفاع از نظام عليه حركت‌هايي است كه ممكن است ضد نظام تلقي شود.

عماد افروغ، پژوهشگر مسايل سياسي - اجتماعي و نماينده پيشين مجلس نيز در گفت‌وگو با ايسنا ويژگي‌هاي پيروان واقعي امام (ره) و نيز راه‌هاي تشخيص وفاداران واقعي از مدعيان را تشريح كرد.

اين پژوهشگر مسايل اجتماعي به خبرنگار ايسنا گفت:« يكي از ملاك‌هاي جدايي طرفداران واقعي و طرفداران غير واقعي امام مي‌تواند همين مساله باشد كه طرفداران واقعي امام در تلاش مستمر براي فهم انديشه‌هاي امام هستند و مي‌كوشند تا با نظارت و نقادي خود، فاصله‌گيري‌ها از انديشه‌ها و سيره حضرت امام را فرياد بزنند و جلوي آن را بگيرند.»

اين نماينده پيشين مجلس اظهار كرد:« براي تميز دادن وفادار واقعي و صادق راه امام (ره) از وفادار كاذب اين راه بايد به ميزان درك و عمل آنها به انديشه‌هاي امام (ره) نگاه و استناد كرد.»

افروغ با بيان اين‌كه نسبتي بين پيروان و طرفداران واقعي امام(ره) با انديشه‌هاي ايشان وجود دارد، تصريح كرد:« به ميزاني كه انديشه‌هاي امام خوب فهم و عمل شود، مي‌توان وفادار واقعي را از وفادار غير واقعي تميز داد.انديشه‌هاي امام از يك عمق، جامعيت و انبساطي برخوردار است كه مي‌توان آن را ملاك داوري بسياري از سياست‌ها و رفتارها قرار داد و منحصر به تميز و تشخيص وفادار واقعي از غير واقعي نيست. فهم انديشه‌هاي امام كار ساده‌اي نيست و توقع نداريم كه همگان اين انديشه را بشناسند و به جامعيت آن پايبند باشند، بلكه متناسب با اقشار و مخاطبان مختلف، مي‌توان گفت كه توقع اين است كه كدام قشر با كدام سطح و لايه از انديشه‌هاي امام (ره) آشنا باشد.»

افروغ با تاكيد بر اين‌كه انديشه‌هاي امام در جامعيت خود مي‌تواند يك وجه تمايز باشد، تصريح كرد: « علاوه بر انديشه‌ها، بحث سيره‌ عملي امام يعني نحوه‌ سلوك و مواجهه ايشان با پديده‌ها و موضوعات مختلف نيز مي‌تواند ملاك داوري ديگري باشد، يعني سيره نظري مربوط به انديشه‌هاي امام، يك تجلي نيز در سيره‌ عملي ايشان دارد كه بايد به هر دوي اين‌ها توجه و عنايت شود.»

وي در ادامه به چگونگي تشخيص و شناخت عامه مردم نسبت به انديشه‌ها و پيروان راستين امام اشاره كرد و افزود:« آن‌ها وظيفه دارند كه متناسب با وقت و سطح سواد و معرفت خود به برخي از آثار امام رجوع كنند. مردم عادي وظيفه دارند كه فرصتي يا در روز يا هفته به اين اختصاص بدهند كه با آثار امام به صورت مستقيم آشنا شوند و آب را از سرچشمه بنوشند؛ چراكه وقتي اين انديشه‌ها فيلتر مي‌خورد و با واسطه‌هايي روبرو مي‌شود، خواه‌ناخواه بهره‌برداري سياسي، گروهي و جناحي و به اصطلاح رنگ تعلق به خود مي‌گيرد و اين رنگ‌هاي تعلق موجب مي‌شود كه پيام آن‌طور كه بايد و شايد منتقل نشود.»

وي همچنين همراهان امام در زمان حيات ايشان و كساني كه مستقيما از امام شناخت دارند، را منبع ديگري براي شناخت انديشه‌ و پيروان راستين امام عنوان كرد.

اين پژوهشگر مسايل اجتماعي، قانون اساسي را يكي ديگر از منابع شناخت در اين زمينه برشمرد و ادامه داد:« فراموش نكنيم كه قانون اساسي، مورد تاييد امام بود و اگر ايشان اين قانون را تاييد نمي‌كرد، جنبه قانوني به خود نمي‌گرفت، بنابراين خود قانون اساسي نيز مي‌تواند در يك سطح، معرف انديشه امام باشد.»

حجت‌الاسلام والمسلمين قاسم روانبخش، سخنگوي ستاد نخبگان حوزه و دانشگاه، به خبرنگار ايسنا گفت: ياران امام كساني هستند كه ويژگي‌هاي حضرت امام را در خود داشته باشند يا حداقل در درجات پايين‌تر از اين ويژگي‌ها برخوردار باشند و تلاش كنند كه اين ويژگي‌ها را در خود قوي‌تر كنند.

وي ادامه داد: ياران راستين امام داراي ايمان هستند، به هويت اسلامي توجه ويژه دارند، از بصيرت و دشمن شناسي لازم برخوردار بوده و ولايت‌پذير هستند و در راستاي خط ولايت و قانون حركت مي‌كنند و براي گسترش عدالت تلاش دارند.

وي افزود: اين افراد پاك دست هستند، با مفاسد مبارزه مي‌كنند و از اشرافي‌گري و خوي كاخ نشيني پرهيز مي‌كنند و در راستاي گسترش تحقق فرهنگ ساده زيستي تلاش مي‌كنند.

روان‌بخش با بيان اين‌كه طرفداران راستين امام در جهت خدمت به مردم و پيشرفت و تعالي همه جانبه مردم تلاش مي‌كنند، گفت: آنها در واقع خدمت به مردم را عبادت مي‌دانند، اين افراد در راستاي نهادينه كردن آزادي به معناي واقعي كلمه در چارچوب اسلام تلاش مي‌كنند.

اين عضو هيات علمي پژوهشكده امام خميني(ره)، شجاعت و ايستادگي در برابر مستكبران و زياده خواهان و پرهيز از رفاقت بازي در كارها را از ديگر ويژگي‌هاي طرفداران راستين امام عنوان كرد.

فرزند چهارمين شهيد محراب حجت‌الاسلام والمسلمين اشرفي اصفهاني،نيز با انتقاد از كمرنگ شدن معرفي چهره‌ امام خميني(ره) در جامعه، ايثارگري و فداكاري را از جمله ويژگي‌هاي پيروان راستين ايشان عنوان كرد.

اشرفي اصفهاني در گفت‌وگو با خبرنگار ايسنا، افزود: پيروان راستين امام، ايشان را به عنوان ولي فقيه و جانشين بر حق امام عصر(عج) مي‌شناختند و اطاعت از ايشان را بر همگان واجب مي‌دانستند.

وي با اشاره به خاطره‌اي از پدر شهيد خود گفت: آيت‌الله اشرفي اصفهاني بارها و بارها مي‌گفتند كه اطاعت از امام و ولي فقيه بر همگان، حتي بر فقها و مجتهدين ديگر واجب است.

وي هم‌چنين با اشاره به اين‌كه " بزرگاني بودند كه در عمل نشان دادند كه بايد مطيع ولي فقيه باشند و حتي به قيمت خون خود نيز اين مطلب را به اثبات رساندند" يادآور شد: شهداي محراب، شهداي هفتم تير، شهيد بهشتي، شهيد مفتح، شهيد مطهري و شهداي ديگر فدايي امام بودند و براي تحكيم انقلاب و نظام جمهوري اسلامي از جان خود نيز مايه گذاشتند؛ بنابراين بهترين معرف براي شناخت ياران امام(ره)، ايثارگري، فداكاري و جانبازي است كه هم شخصيت‌هاي بزرگ و هم توده عظيمي از مردم در طول دفاع مقدس و توطئه‌هاي اوايل انقلاب اين مساله را نشان دادند و اين عظمت و جايگاه امام(ره) را نشان مي‌دهد.

سيد كماالدين سجادي، دبيركل جامعه‌ اسلامي كارمندان، نيز به ايسنا گفت: پيروان راستين حضرت امام كساني هستند كه آرمان‌ها و افكار ايشان را به طور كامل باور دارند و به آن "عامل" هستند.

سجادي اظهار كرد: پيروان راستين حضرت امام در هر مقطع زماني در جهت حفظ و تعالي نظام و حمايت از محكمات آن همچون قانون اساسي، اصل مترقي ولايت فقيه و جنبه‌هاي جمهوريت و اسلاميت نظام به طور توامان فداكارانه ايستاده‌اند.

وي افزود: با توجه به اين‌كه پس از ارتحال حضرت امام، جانشين برحق ايشان يعني مقام معظم رهبري بهترين شارع افكار و راه حضرت امام هستند، تبعيت از مقام معظم رهبري به معني پيمودن دقيق راه و خط امام محسوب مي‌شود. در اين زمان كه ما در آن هستيم، كساني كه به نداي رهبري توجه كامل دارند و در مسير ايشان حركت مي‌كنند، همچنين كساني كه در حال حاضر گفتمان پيشرفت و عدالت و برنامه‌هايي چون سند چشم‌انداز را مورد توجه قرار داده‌اند، ادامه دهندگان راه حضرت امام(ره) قلمداد مي‌شوند.

دبيركل جامعه‌ اسلامي كارمندان همچنين با بيان اين‌كه " مدعيان راه حضرت امام كساني هستند كه در شعارها و بيانيه‌هاي‌شان فقط از خط و راه امام دم مي‌زنند، ولي نسبت به سفارشات و توصيه‌هاي حضرت امام بي‌اعتنا هستند" ادامه داد: رفتار اين افراد به اندازه كافي به ميراث حضرت امام كه نظام مقدس جمهوري اسلامي است صدمه زده است.

حجت‌الاسلام والمسلمين حسين ابراهيمي ،عضو ارشد جامعه‌ روحانيت مبارز، نيز به ايسنا گفت: معتقدان به اسلام، نظام و رهبري پيرو راستين حضرت امام (ره) هستند.

ابراهيمي گفت: پيروان راستين حضرت امام (ره) كساني هستند كه اسلام را قبول داشته باشند، انقلاب و نظام اسلامي را قبول داشته باشند، به امام (ره) به عنوان رهبري مقتدر معتقد باشند و مقام معظم رهبري را هم قبول داشته باشند. ما معتقديم كساني كه از امام (ره)، مقام معظم رهبري، اسلام و انقلاب تبعيت كرده‌اند و بر اين اصول پايدار بوده‌اند پيرو حضرت امام (ره) و يا به عبارتي خودي هستند.

نماينده‌ مردم بيرجند در خانه ملت، در خصوص چگونگي تشخيص پيروان راستين حضرت امام (ره) از مدعيان اين راه، گفت: اين افراد را مي‌توان در عمل از يكديگر تشخيص داد. خيلي‌ها ادعا كردند اما در عمل مانده‌اند؛ اما كساني كه پيرو واقعي باشند افرادي هستند كه رفتار?

استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.054 seconds.